Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Mindjárt itt a bölcsöde

2008.09.30. 22:55 Beso

Elvileg jövő héten kezdjük Szonja beszoktatását a bölcsibe. De egyre jobban úgy érzem, hogy kicsit elnapoljuk a dolgot. Részben a betegsége miatt. Aminek ugyan Szonján nyoma sincs, de hétfőn megyünk csak vissza kontrolra és még ha gyógyultnak nyilvánítják is, akkor sem szeretnék egyből bölcsibe menni, nehogy most ráfázzon erre a dologra.

A másik ok, be vagyok tojva. Ugyanúgy, mint mielőtt Kitti kezdte az ovit. Ahogy közeledik a bölcsödei kezdés ideje, egyre inkább érzem úgy, hogy nem kéne, nagyon korai ez még. Ráadásul még én is itthon leszek egy darabig, arról nem beszélve, hogy anyu közben igazi nyugdíjas lett (vagyis már egyáltalán nem dolgozik) és ő is szívesen bevállalná Szonját.

A harmadik ok, amiért elnapolnám a dolgot, akár egy évvel...hogy nem szimpatikusak a gondozónők...akik Szonjával lennének. Tegnap bent jártam a bölcsiben, hogy elhozzam a törzslapját, amit a dokinéninkkel kell kitöltetni. A bölcsödében is pont ablakcsere van, de "teljes házzal" üzemelnek. A fürdőszobában dolgoztak az ablakosok, ahol épp az egyik gyereket tették tisztába. (Nem az ablakosok, hanem a gondozónő.) A bölcsiben a folyosókon mindenhol régi, vagy beépítésre váró ablakok, egyszóval káosz. Mindezek mellett kérdezi a gondozónő, hogy mi is a jele Szonjának? MOndom pillangó. Az nem lehet, mert már ki van adva. Hogy hogy????? Ja igen, mondja a bölcsödei dolgozó, volt egy kis kavar, mert át akarták rakni Szonját a csoport másik részébe, de aztán mégsem, mert visszakérték, de addigra már kiadták a pillangó jelet. Válasszak a kancsó és az esernyő között. Na valahogy ez tette fel az i-re a pontot. Nem az, hogy most a szép, színes pillangó helyett esernyő lett a jele, hanem az, hogy ide-oda rakosgatták volna....egyébként jobban örültem volna, ha a csoport másik felébe kerül, mert az ottani két gondozónő szimpatikusabb.

Most tanácstalan vagyok. Nem tudom mit csináljak. Legszívesebben azt mondanám, hogy meggondoltuk magunkat és nem kérünk a bölcsödei létből. De lehet ilyet? Vagy ne foglalkozzak ezzel? Biztos vannak a várólistán mögöttünk, akik nagyon örülnének a megüresedett helynek. Viszont nekem januártól mindenféleképpen vissza kell mennem dolgozni, ellenkező esetben felkopik az állunk. Anyura rábízhatom Szonját, de mi van, ha lebetegszik vagy mittomén. Akkor máról holnapra nem fogom tudni betenni bölcsibe a kiscsajt. Jajjjjjj nem tudom mi legyen. Adok még magamnak, magunknak egy hét gondolkodási időt, hátha kapok valami jelet valahonnan.

 

4 komment

Címkék: bölcsöde

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr89689902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maminyuszi 2008.09.30. 23:23:07

Szia!

Egyszerűen mond, hogy később kezdtek, mert később tudsz visszamenni dolgozni, szóval nektek nem sűrgős.
Én biztos nem vinném a gyerkőcöt 4 éves koráig sehova, ha otthon lennék. Nagyfiam is 4 évesen ért meg az ovira, szegény öcsije meg 4. hete bölcsis. Májusban volt 2 éves és az igazat megvallva a szívem szakad meg érte... Már zuhanyozni sem enged el, ott áll és sír, amíg újra csak az övé vagyok.
Óvónő vagyok, és bármennyire is igyekszem jól tervezni, jól szervezni a napot, nagyon kevés egyéni figyelem és törődés jut 1-1 gyerekre a 30-as létszám mellett (nem is értek egy-két gyes-es anyukát, hogy miért hozza gyerkőcét egész napra oviba).
Szóval örülj, ha van még pár hetetek, hónapotok és használd ki! Ha beindul az ovi, bölcsi és neked a munka, már csak pörögnek a napok úgy, hogy alig látjátok egymást.
Három hete dolgozok és nagyon-nagyon hiányoznak a gyerekeim!!!!!

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.10.01. 22:50:43

Nagyon megértem az aggályaidat a bölcsivel kapcsolatban,ez olyan nehéz Mindenkinek,de főleg nekünk anyáknak...és hidd el 4 évesen is ugyanilyen nehéz lesz elengedni....Én is sokat filóztam,hogy Dávidot beirassam oviba 3 évesen vagy sem,és már már örömmel nyugtáztam,hogy nem vették fel egyik intézménybe sem,mikor jött ez a lehetőség,hogy mégiscsak van egy hely,és kiscsoport indul,nem vegyes.Akkor elgondolkodtam,sőt naphosszat,heteket gondolkodtam rajta,hogy mi lenne neki a legjobb,és most 1 év után azt mondom,hogy egyáltalán nem bántam meg,Dávidnak nagyon jót tett az ovi. Sokáig lelkiismeret furdalásom volt emiatt,de felnyították a szemem,Dávid jó kezekben van,és hiába több,mint 30-an vannak egy csoportban mindennap szinte tanul valami újat. Rengeteg kis barátja van,úszni fognak,meg sokat kirándulnak...Azt én sem bírtam volna megcsinálni,hogy ott maradjon délután mikor otthon vagyok Gyesen,de erre a délelőtt 4 órára úgy érzem szüksége van. Nem lett volna annyi időm foglalkozni vele,most,hogy ott volt a pici,és szó nélkül kivettem volna,ha úgy érzem,hogy nem tudott beilleszkedni.Sőt erre készültem...
Tudom ez nincs összefüggésben a kérdéseddel,de elengedni őket bármikor nehéz....
Maminyuszinak igaza van,jó ötlet,hogy kicsit később viszed,de ha eldöntötted,hogy menni fog,akkor vidd,és Szonjus ne lássa rajtad a bizonytalanságot....
kívánom,hogy jöjjön a jel.......

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.02. 22:17:03

Maminyuszi: eredetileg januártól akartam bölcsibe venni a picit, de nem biztos, hogy fent tudják tartani a bölcsödei helyet addig. Legalábbis ezt mondták. Ezért "kell" hamarabb kezdenünk. Mint a következő bejegyzésből kiderül döntöttem. Megy bölcsibe, de csak délelőttre.
Ildikó: Igen elengedni őket nagyon nehéz. Korábban nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy lelki trauma lesz ez nekem. Kitti ráadásul ott is alszik. Igaz utána szinte azonnal elhozom. De én azért akartam, hogy ott is aludjon, mert szerintem itthon már nem aludna (péntekenként elhozom ebéd után és esze ágában sincs már aludni), meg akkor Szonja alvásidejében kéne érte menni és a pici lánynak babakocsiban vagy autóban kellett volna aludnia...ezt nem akartam. Bent az oviban meg mindig szépen alszik Kitti, felébrednek, meguzsonnáznak, s már jön is haza.

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.10.03. 22:46:25

Ebből a szempontból tényleg jobb lenne nekem is, ha ott aludna,mert Dávid sem alszik már jó ideje itthon ebéd után,és Réka alvás idejét meg most próbálom kitolni, épp a fent említett okok miatt,szerencsére a férjem munkája elég rugalmas ilyen téren, és a nagyszülők segítségére is számíthatok. És ha nem muszály akkor inkább magam mellett tudom,úgyis eljön az az idő mikor kénytelen lesz ott aludni,mert dolgozni fogok...
süti beállítások módosítása