Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyomdázzunk!

2009.02.01. 09:42 Beso

De mivel? Bármivel. Használjunk fel bármit, amit a lakásban találunk és nem sajnáljuk, ha festékes lesz.

Néhány ötlet. Először is a boltban kapható hagyományos nyomdákkal. Nagyon nagy a választék, vannak állatos, virágos, betűs és még ki tudja milyen nyomdák. Aztán a legegyszerűbbek az önfestékező gyereknyomdák. 

Házilag is készíthetünk nyomdát, pl. krumpliból, répából, karalábéból. Amikor egyik nap azt találtam ki, hogy nyomdázzunk én pár répát kaptam elő a hűtőből és abból farigcsáltam nagyon egyszerű alakzatokat. Csillagot, háromszöget, négyszöget.

Szivacsból (mosogató vagy fürdető szivacsból) is készíthetünk nyomdát. Könnyen vágható, igaz, hogy nem lesz nagyon precíz (legalábbis én még nem tudtam szabályos körvonalú mintákat kivágni), de egyszerű motívumokat (pl. tulipánt, halacskát, lepkét) azért ki lehet vágni. És persze nem is a  tökéletesség a cél.

Fentieken kívülmi nyomdáztunk azzal a pukkaszthatós csomagolóanyaggal (nem tudom hogy hívják), kisvonat (vagy matchbox) kerekeivel, parafadugóval.

Fogtam pár mosogatószivacsot, vízzel összekevertem a temperát és ezt öntöttem rá a szivacsokra, ez lett a nyomdapárna. 

Nyomdászaim

Néha a nyomdapárnával nyomták

Nekem a "pukkasztó" nyomda tetszett a legjobban

Vonatnyomda

Házinyomdáink

Nyomdázás után

Nyomdázás után még festettünk egy kicsit

Apropó festés. Kittit mostanában az izgatja, hogy ha ilyen vagy olyan színt összekeverünk egy másikkal akkor milyen színt kapunk. A legváratlanabbul szegezi nekem a kérdést - teljesen más tevékenység közben -, hogy pl. "anya, ha a barnát összekeverjük a fehérrel akkor milyen lesz"? Nyomdázás után így jó néhány színkombinációt kipróbáltunk, hogy kielégítsük a kíváncsiságát.

 

2 komment

Címkék: kreatív foglalatosságok gyerekkel kreatívan

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr73915573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya 2009.02.01. 15:11:50

Nekem is a puffancsos és a tulipán a kedvencem.
Épp most olvastam ezt a színkeverést az Anya,taníts engem c. könyvében,valahol a könyv szerzője tudatosan szerkesztette a könyvet,hogy éppen mi érdekli az éppen aktuális korosztályt,és ebben most engem Kitti csak megerősít.

Panda és Dóra 2009.02.02. 09:34:31

Ha nagyobb lesz Dóri, biztos, hogy hozzád meg Ilgyához fogok járni öteletek lopni, annyira kreatívak vagytok! Lennék nálatok gyerek :))
süti beállítások módosítása