Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fogadóóra

2011.10.27. 07:50 Beso

Nem vagyok naprakész...két hete volt az első fogadó óra a suliban. Talán azért sem írtam erről eddig, mert sok újat nem tudtam meg, ahhoz képest amiről egyik reggeli összefutásunkkor az egyik tanítónénivel beszélgettünk. A fogadóórán is kifejezte döbbenetét E. néni, amikor arról meséltem, hogy Kitti (főleg a hétvégék után) nem szívesen indul a suliba. H. néni a másik tanítónéni is csatlakozott kolléganőjéhez a döbbenettőlszájtátók táborába. 

Mindketten dícsérték lányomat, ami igen jól esett. Majd E. néni kezdeményezésére arról társalogtunk, hogy 1. mi lehet az oka Kitti iskolával kapcsolatos negatív érzéseinek, 2. mivel segíthetnénk a nagylányt, hogy ez megváltozzon. A következő válaszok rajzolódtak ki az előző kérdésekkel kapcsolatban: 1. nem talált még magának állandó barátot (bár játszik több gyerkőccel is, tehát nem a sarokban üldögél); zavarja, hogy anyuka most éppen nem dolgozik és otthon van (ezért sem akar suliba menni, mert inkább otthon maradna anyával) 2. olyan mellé ültetik, akivel (akikkel) szerintük összepasszolnak.

Két hete volt a fogadóóra és már érezhető a változás. A legutóbbi hétvége után pl. egyáltalán nem hangzott el olyan Kitti szájából, hogy nem akar suliba menni (hurrá!!!). Igaz továbbra sem bőbeszédű az iskolában történtekkel kapcsolatban, de ez már ovis korában is így volt (anyum szerint én sem meséltem soha otthon). Nem adom fel, próbálok (illetve K-val próbálunk) nem túl tolakodóan, erőszakosan kérdezősködni. 

2 komment

Címkék: iskolai dolgok

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr853332912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPanka 2011.10.27. 09:35:58

Szerintem nagyon jól csináljátok, okosan támogatjátok Kittit ebben a suli-ügyben! Nagyon drukkolok neki, hogy igazán megszeresse a sulit, de szerintem biztosan így is lesz.
Képzeld, én az első osztályban november közepéig minden áldott reggel sírtam, és könyörögtem anyukámnak, hogy vigyen vissza óvodába, mert én gyűlölöm a sulit. (Mondjuk a legfőbb ok nálam valószínűleg az volt, hogy egy idegen nyelvi környezetben kezdtem az iskolát, senkit és semmit nem értettem a kezdetekben, ami teljesen elvette az önbizalmamat.)
De! innen is volt kiút. Első osztály tavaszára már én voltam a leglelkesebb kisiskolás - pedig tényleg nem voltam könnyű helyzetben. Szóval ehhez képest Kittinek 100%-ra megszavazom, hogy meg fogja szeretni a sulit.
(Egyébként Panka vagyok, Borka és Janka anyuja, csak ezúttal más néven. :-) )

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2011.10.28. 08:27:36

@FatiaNegra: Szia! Az ilyen személyes példák is megerősítenek abban, hogy nem fog ez a nemszeretemaziskolát 8 éven kersztül (vagy tovább) tartani. Kitti nem túl nyitott gyerkőc és ezért is nehezebb neki beilleszkedni. A tanórákat imádja (eleinte azt mondta, hogy a szüneteket nem szereti csak), a tanítónéniket is szereti és szerencsére egyre jobban beilleszkedik. Örülök, hogy "látlak"!
süti beállítások módosítása