Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Még mindig Tisza-tó

2012.07.27. 06:10 Beso

Előző bejegyzésemben írtam a Tisza tavi vízi sétányról, vízi tanösvényről. Pár évvel ezelőtti ittjártunkkor fel sem fedeztük, hogy van egy másik tanösvény is Tiszafüred-Örvényesnél, az ártéri sétaút. A sétautat az örvényesi Szabics kikötőből érhetjük el, miután a kikötő munkatársai motoros csónakkal átvisznek bennünket a Tiszán.

Kitti a térképen az ártéri sétautat mutatja

A tanösvény hossza kb. 1,5-2 km. A tanösvényen karbantartott táblák mutatják be a Tisza-tó élővilágát. Nekem  legjobban egy vízimalom kerékre felaggatott tájékoztató táblák tetszettek. Hosszú perceket töltöttünk itt el, mert mindkét lánnyal végig kellett forgatni a kereket és elolvasni a táblákon szereplő állatokat, növényeket.

A vízimalom kerék

és az egyik tájékoztató tábla

A sétaúton van két madármegfigyelő torony, nagyon helyes fahidak. Néhány ősi mesterség (kosárfonó, teknővájó, halász) is bemutatásra kerül. Aki nem ismeri a kérészek, más néven tiszavirágok fejlődési szakaszait, a sétaút végére szinte mindent megtudhat róluk, 10 képes-szöveges tájékoztató tábla segít ebben.

Fahidacska

A sétaút egyébként nagyon romantikus, parti szőlővel befutott hatalmas fák, két méteres csalánok között haladhatunk el. A sétaút végén egy belső tó vár ránk, a Göbe, melynek kikötőjében csónakok ringanak és arra várnak, hogy beleüljünk és próbára tegyük ügyességünket, evezős tudásunkat, ha esetleg a sulyommal benőtt területre betévedtünk (láttunk egy párocskát, akik valószínűleg a gyékénybokornál  tanyázó hattyúpárt szerették volna közelebbről is megnézni, ehhez azonban át kellett volna evezniük egy sulyommal sűrűn borított részen a tóban. Hosszú perceket töltöttek el azzal, hogy kievezzenek onnan, hiába lapátoltak a csónakjuk sokáig meg sem mozdult.)

A Göbe

Elvarázsolt ez a hely is bennünket, annak ellenére, hogy a szúnyogok nem kíméltek minket. Amint megálltunk támadásba léptek ezek a szemtelen rovarok, de azt hiszem nem rájuk fogunk emlékezni.

A Tiszán történő átkeléskor lettünk figyelmesek az alábbi fotón látható úszó házakra. Nem is tudtam, hogy hazánkban is vannak ilyenek, ráadásul nagyon kis "takarosak". Mind magánházak ("informátorunk" szerint nem kiadóak, nem bérelhetőek), minden jóval felszereltek (ahogy ebből a hirdetésből kiderül). Autó helyett yacht parkol az udvarban, akarom mondani a Tiszában. "Like!"

(Még mindig nincs vége a Tisza-tónál tett nyaralásunknak...folyt. köv.) Most pedig irány a Balaton egy hétig!

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás nyaralás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.