Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Zöldségek

2013.07.10. 08:08 Beso

Remélem nem fogok sok zöldséget beszélni, de most a zöldségekről fogok írni. Azaz a zöldségek és a lányok viszonyáról. Azért jutott eszembe ez az egész, mert pont most sül a sütőben (muffinsütőben) a tökpuffancs. 

Lányaink eléggé válogatósak a kaják terén. Bár nem szólhatok egy szót sem, mert ahogy nőnek egyre jobban nyitottabbakká válnak és egyre több - számukra eddig ismeretlen - ételt megkóstolnak. Nagyon sokat pereltem velük (és a mai napig is előfordul ilyen), ha valamilyen eléjük tálalt kaját még csak meg sem hajlandók ízlelni. Igyekszem ezen kevesebbet bosszankodni, hisz igaz ugyan, hogy a főzelékek közül csak párat fogyasztanak el, viszont rengeteg gyümölcsöt esznek, és a zöldségeket sem utasítják el nyersen. Szonja mostanában nagyon szívesen ropogtatja a karalábét és a sörretket, Kitti inkább a répát rágicsálja. Ha kirándulni megyünk az alma mellett mindig viszek feldarabolt répát, karalábét és uborkát. A méterek is jobban fogynak és az emelkedők sem olyan meredekek, ha közben van mit ropogtatni. (Kirándulásokon mindig megjön az étvágyuk, de szendvics helyett inkább a rágcsák fogynak, ami a zöldségeken és gyümölcsökön kívül lehet köles golyó, müzliszelet vagy például ez a zabpelyhes keksz.)

Ahogy írtam a főtt, sült zöldségeket (a sárgaborsó-, zöldborsó-, esetleg kelkáposzta-, mexikói-főzelék, spenót és sóskán, valamint a karfiol és borsókrémlevesen kívül) nem nagyon eszik meg. Lehet az felőlük töltött, rántott, rakott, kínálhatom rizzsel, tésztával nem kell nekik. Így igyekszem egy-két kajába tudtukon kívül becsempészni. Az egyik ilyen kaja, amit először zöldséggel felturbózva készítettem a padlizsános fasírt volt. Semmi hókuszpók, egyszerűen a szokásos fasírt "receptemet" használva a hús felét kicseréltem padlizsánra. Előtte szigorúan meghámoztam (nehogy a sötét lila héjdarabok lebuktassanak), lereszeltem nagy lyukú reszelőn és az ízlésemnek megfelelően fűszereztem. (Más zöldséggel is készíthető, cukkinivel, répával stb.) Azt is észrevettem, hogy jobban megeszik a fasírtot, ha pici golyókat gyúrok a masszából, így nálunk a fasírt mérete általában diónyi, vagy még kisebb nagyságú.

Nagyon nagy sikere van a répás zabpelyhes fasírtank is, amiben viszont egyáltalán nincs hús. A receptet a nosalty oldalon találtam (ez a kedvenc receptes oldalam) pontosan ezt

Más kajákba is csempésztem már zöldséget, főleg olyan hús ételekbe amihez darált húst kell használni. Milánói makaróni, lasagna. Aztán ott van még a tócsni, vagy más néven lapcsánka, vagy ki tudja még milyen nevei vannak. Az "ő" esetében a krumpli helyett használok zöldséget. Tököt, cukkinit, karalábét. Ezzel csak az volt a bajom, hogy az olajos sütés miatt nagyon sok olajat magába szív. De valamelyik nap olvastam valahol (biztos a nosaltyn), hogy muffin sütőben süssük ki. Na így készítettem ma a tök puffancsot, ami olyasmi mint a lapcsánka és nagyon finom volt így is. Egy közepes gyenge tököt (kb. 30-40 dkg-sat) lereszeltem a nagy lyukú reszelőn, besóztam, állni hagytam kb. 10 percet. Azután a levét jól kinyomkodtam, sóztam, borsoztam, belenyomtam egy gerezd fokhagymát. Felvertem két tojást, azt is hozzáadtam, majd reszeltem bele kb. 5 dkg sajtot. Késhegyni szódabikarbónát és annyi lisztet adtam hozzá, hogy galuska sűrűségű legyen. Belekanalaztam a kivajazott muffinsütőbe és 200 fokon megsütöttem kb. 15-20 perc alatt. Férjnek tetszett, nekem is, a lányok még nem kóstolták csak az olajban sütött változatot, azt nagyon szeretik.

Készítettem már chipset is zöldségből. Ennek igazán nagy sikere volt. Tényleg finom, csak egy baj van vele, nagyon sokáig készül el, ha nem olajban tocsogósat akarunk készíteni. A zöldséget, ami lehet répa, karalábé, fehér répa, cékla, burgonya hajszál vékonyra vágunk, illetve gyalulunk az uborka gyalun. (Olvastam, hogy kellevélből is nagyon finom.) A tepsit kibéleljük sütőpapírral és a zöldség karikákat egymás mellé helyezzük. (Na ezért készül el sokáig, mert egy-egy répából, karalábéból nagyon sok vékony szeletünk lesz, viszont ha egymáshoz vannak tapadva és úgy sütjük nem lesz igazi a végeredmény.) Kevés olajat ráfújunk olaj sprayvel a zöldségekre, 140-160 fokos sütőbe toljuk és kb. 30-40 perc alatt megsütjük. Sózni vagy fűszerezni csak a sütés után szabad!!! Egyébként nem lesz finom ropogós!

Most hirtelen ennyi jutott eszembe a zöldségekről. 

Szólj hozzá!

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr485397496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása