Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Hajvágás, kapkodás, kaka-kaka hátán, szigetelés...

2007.06.21. 21:41 Beso

Általában az esti programunk negyed nyolc körül indul. Először is megfürdik Szonja, illetve az apukája fürdeti, közben én, vagy J. nagyi elkészíti neki a vacsoráját. Kitti ezalatt vacsorázik (vagy nem), mesét néz. Szonja fürdés után elfogyasztja a tápszert és bekerül az ágyikójába. Kitti közben megy a kádba, megfürdik, felöltözik, apukája odaadja neki a tejet és utána alvás. Ennek az esti "szeánsznak" a lefutási ideje kb. egy- másfél óra. Attól függően, hogy milyen fáradtak, álmosak a lányok.
Tegnap este ez az esti program, megspékelve egy hajvágással mindössze 30 percig tartott! Na de csurgott is mindhárom jelenlévő felnőttről a víz rendesen. Kicsit tovább voltak a lányok az udvaron és J. nagyival fél nyolc körül kezdtük Szonja haját levágni. Én a könnyebbik végét választottam a dolognak, fogtam Szonját. Szegénykém nem nagyon örült ennek a plusz esti programnak és ennek elég hangosan hangot is adott. Üvöltött mint az állat. Muszáj volt már levágni ennek a majdnem féléves leánynak a haját, mert már a szemébe, meg a fülébe lógott, a feje tetején meg úgy lobogott a haja, mint valami megtépázott zászló. Valószínűleg az összes szomszéd megtapasztalta, hogy nálunk hajvágás van, részben a zajszintből, részben pedig abból, hogy a műveletet az erkélyen végeztük és az éppen feltámadó szél vitte mindenfelé a kis babahajat. (Azért sikerült egy-két tincset megmenteni és eltenni emlékbe.)
Az egész nem tartott tovább 5 percnél szerintem (nem mondhatni, hogy dús hajzatú Szonja - most még), és már rohantunk is fürödni, mert ez a hajvágás végképp kimerítette kisebbik csemeténket. Közben befutott az udvarról az apjával Kitti is, aki éppen a kaputelefonnál apukája kezében nem bírta tovább magában tartani a pisit, s mivel pellust már jószerivel csak éjszakára kap, nedvesen ért fel a lakásba mindkettő szerettem. Kitti is már a végkimerülés határán volt és azonnal a kádba kéredzkedett Szonja mellé. Nyomban el is kezdett üvölteni, azt hiszem azzal indokolta eme tettét, hogy fáj-csíp-szúr a lába. MIvel Szonja aránylag nyugisan ült a fürdető betétjében átváltottam Kitti mosdatásába és így előbb elhagyhatta a kádat. Közben apuka ötödikbe kapcsolva készítette mindkét lány esti itókáját (tápszer illetve tej), és mindent megtett azért, hogy időben iható hőmérsékletűre hűljenek az italok. Kitti ragaszkodik ahhoz, hogy én töröljem és öltöztessem esténként pizsamába, így J. nagyival gyereket cseréltünk. Én Kittit, ő Szonját csomagolta esti viseletbe. Közben apuka is elkészült és beviharzott a gyerekszobába és máris gyereket cseréltünk, mivel Kitti ahhoz is ragaszkodik, hogy az esti tejet apa adja neki. A végén mindkét gyerek kb. egyszerre került ágyba és azon nyomban el is szenderedtek.
Úgy döntöttünk, hogy a mai napot a Molnár szigeten töltjük és nem fogunk a lakásban izzadni. A szigeten aránylag elviselhető az idő ilyen hőségben is. Kitti különösen örült a programnak. Mivel a házigazdák éppen külföldön tartózkodnak mi lettünk a saját magunk házigazdái. Ez azzal járt, hogy kajáról is gondoskodni kellett. Reggel még kiszaladtam a piacra zöldségekért a salátához, amit a bepácolt húshoz akartunk készíteni. Mire hazaértem a csajok már ébren, illetve Szonja már aludt, mert ő már reggel 6 óta kukorékolt. Megreggeliztünk, összepakoltunk (na ez volt egy hosszabb folyamat) és 11 előtt eltudtunk indulni. Csoda! Szerintem bepakoltuk a fél lakást. Hát mondom, hogy nem tudunk sehova elindulni fél csomagtartóval. Míg K. hordta le a csomagokat a garázsba mi Kittivel és Szonjával kimentünk a folyosóra. Épp kijött kirakni valamit a folyosóra a szomszéd csajszi, de mivel huzat volt be is csapódott a háta mögött az ajtó. A folyosóról csak kulccsal lehet bemenni a lakásba, de az a kulcs sajnos belül maradt a zárban. Meg a majdnem kétéves gyereke is (ő nem a zárban, hanem a nappaliban). Ráadásul ezek a mai zárak ugye már olyanok, ha belül bent van a kulcs, a másik irányból nem lehet kilökdösni, mondjuk egy másik kulccsal. A szomszéd megpróbálta a lányát odacsalni az ajtóhoz. Hívta, kopogott neki, de sajna a kiscsaj nagyon benne lehetett valamilyen játékban, mert esze ágában sem volt odajönni. Ekkor futott be az én hősöm és felajánlotta, hogy átmegy a hálószoba franciaerkélyünkön keresztül az ő teraszukra. MIelőtt megpróbálta volna, aggódó hitvesi szívvel ellenőriztem a két erkély közötti távolságot és kértem K-t, hogy felejtse el ezt az artista mutatványt. Ő megígérte, hogy feleslegesen nem kockáztat, de megpróbálja. Mi a lányokkal inkább a folyosóra mentünk, nem volt kedvem végignézi, hogy szenved K. combnyaktörést, vagy gerincsérülést.
De az én férjem egy hős és lába, nyaka, gerince kockáztatásával átlépett a másik erkélyre és beengedte a szomszédasszonyt a saját lakásába. A gyerkőc egyébként nyugodtan játszott a nappaliban.
Ilyen izgalmak után indultunk ki a szigetre. Szonja feszültségét egy kis alvással vezette le. Jól telt a nap, igaz annak egy részét "munkával" töltöttük. Főztünk, sütöttünk (grilleztünk), gyerekeket terelgettük. Mint már említettem Kitti szinte egész nap pellus nélkül van, ritkán van baleset. Ha van az is inkább a kakival van. Ma is volt egy ilyen baleset, rendbetettük a dolgot. Én éppen főztem a konyhában, Szonja pedig pucéran üldögélt az autós ülésben és kikerekedett szemmel figyelte, hogy mit csinálok, Kitti pedig ott sertepertélt körülöttünk. Egyszer csak furcsa hangra lettem figyelmes. Illetve nem is furcsa, nagyon is ismerős hangra. Szonja szokott ilyet kiadni, amikor éppen kakil. Húúú mondom várjál Szonja teszek alád egy pellust. Felkaptam, de akkor már láttam, hogy késő, mert az autósülésbe -szerencsére alátett- törülközőn már gyönyörködhettem az eredményben. K. nem volt ott épp a gyerekeknek töltötte a medencét vízzel. Így az egyik kezemre ráhasaltattam Szonját, a másikkal fogtam a zuhanyt, a harmadikkal meg mostam a popsiját. Míg ott szerencsétlenkedtem a zuhannyal, hallom, hogy Kitti a konyhából kiabál, hogy anya mi történt? bekakiltam. Na mondom, neeeee, ez nem lehet igaz. Mivel Szonja hátsó fele már tiszta volt, mentem megnézni másik csemetémet. Látom ám, hogy nem a saját kakija van a popóján, hanem Szonjáé. Ugyanis előszeretettel ül bele minden olyan ülő alkalmatosságba, ami a Szonjáé (fürdetőbetét, pihenőszék, autósülés). S mivel Szonja nem sokkal előtte elhagyta az autósülést, Kitti kihasználva az alkalmat bele is vágódott a nagy adag kakiba. Folytathattam tehát a kakimosást. Közben magamban jókat kuncogtam, mert olyan volt az egész mint egy burleszk jelenet.  
Kitti egyébként magát meghazudtolva evett ma. Rengeteg gyümölcsöt, szigorúan közvetlenül a fáról, mosatlanul. Evett cseresznyét, meggyet, almát, ribizlit. Csoda, hogy nem volt hasmenése. Ebédre evett egy tányér gyümölcslevest, utána pedig rendes felnőtt adagos húst, két szeletet(!) és krumplit. Annyira szokatlan volt számunkra ez a nagy "zabálás", hogy többször megkérdeztük, hogy tényleg kérsz még? Nem leszel beteg? (Mintha tudná, hogy mitől lehet betegnek lenni.)
Szonja megkóstola a meggyet ízlett neki. De meggyet is úgy ette, ahogy leszedtük a fáról, a héját egy kis darabon kicsípte az apukája és ott szívogatta a levét. A magot gyorsan el is kellett távolítani, mert olyan szívó erővel ragadta magához Szonja, hogy félő volt, hogy az egészet beszipkázza. Egyébként a hozzátáplálással még mindig úgy állunk, ahogy eddig. SEHOGY. Mert Szonja mindenből maximum 3-4 kanálkával eszik, utána beindul a szájzár és nem kér belőle. Miért???? Eddig a répa volt a legmenőbb, abból megevett szerintem már egy negyedet legalább. Most már arra vagyok kíváncsi, hogy a kanáltól idegenkedik ennyire, vagy az ízektől. Holnap kipróbálom cumisüvegből adni a főzeléket, vagy gyümölcsöt. Persze tudom ez nem lenne megoldás, csak legalább tudni szeretném mi baja a kajákkal.
Ma sem kellett őket nagyon altatni, mindkettő elájult szinte. Nem csodállom, Kitti nem is aludt délután, viszont futkározott ezerrel.
Jó éjt drágaságaim és neked is Szerelmem!!!!

2 komment

Címkék: móka hajvágás kaka molnár sziget

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr81103501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ViMiZo · http://vimizo.blogspot.com/ 2007.06.25. 19:27:34

Jó kis történetek. de a kakis:) wow:)
süti beállítások módosítása