Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Napirendünk

2008.05.21. 07:28 Beso

Miért pont most írok a napirendünkről? Mert tegnap teljesen felborult, tótágasra állt. Van-e egyáltalán nekünk ilyenünk? Igen, van. Persze rugalmasan kezeljük a dolgot, de a délutáni szunyókálás és az esti lefektetés azért többnyire azonos időben történik. Minden babákról szóló szakkönyvben ajánlják a napirend kialakítását már csecsemőkorban, ami állítólag a gyerkőcöknek biztonság érzetet ad.
A szokásos napirendünk:
  • ébredés: elég tág határok között mozog, általában fél 8 és 8 között kelnek a csibék. Többnyire úgy történik, hogy az egyik felébred és pillanatokon belül felébreszti a másikat. Azért vannak kilengések, volt hogy 9-1/2 10-kor keltek, de olyan is (pl. tegnap), hogy hajnalok hajnalán 6 órakor.
  • magukhoz térés: mindketten szeretnek még egy picit ébredezni az ágyukban, ez akár fél óra is lehet. Miután kikászálódnak (illetve Szonját kiveszem az ágyból) egy darabig még pizsamás buli van. Megnézegetünk 1-2 könyvet, vagy hancúrozunk egy picit, majd következik Szonja becserkészése, hogy tisztába tehessem és átöltöztessem. Ezt követően Kittit próbálom szép szóval rávenni, hogy ő is öltözzön át.
  • reggeli: ez az ébredéshez képest kb. egy óra múlva történik. Szonja általában reggeli előtt, a magukhoz térés időszakában benyom egy kis tápszert és Kitti is sokszor ilyenkor kér egy reggeli ébresztő tejcsit. Aztán úgy 9 - 1/2 10 körül reggelizünk (már ha esznek valamit), ez eltart majd 10 óráig. Utána én rendet rakok, elpakolászok a konyhában, lakásban a csajok meg játszanak, illetve Kitti mesét néz.
  • délelőtti levegőzés: reggeli után irány az udvar (vagy más programra indulás), ekkor már igen csak 1/2 11-11 van. Visszatérés kis otthonunkba kb. 1/2 1-1 kor. Attól függően, hogy milyen korán keltek. Az udvaron, vagy még előtte esznek általában gyümölcsöt, s mire feljövünk a lakásba már nagyon fáradtak ahhoz, hogy megebédeljenek. Kitti ilyenkor 100-ból 99 esetben nem ebédel még, Szonja néha elfogad egy kis levest. Aztán irány az ágy.
  • délutáni szunyóka: kb. 1/2 1- 1-től másfél-két óra. Az utóbbi időben már egyidőben alszanak, így ez az idő az enyém. Na ilyenkor kéne tennem-vennem a lakásban és törődni a háztartással, de többnyire ez az egyetlen időszak a napban, ami csak az enyém és ilyenkor ülök le egy "kicsit" netezni. Ha nagyon rászólok magamra azért hagyok egy fél órát a háztartásra is.
  • ebéd: 1/2 3- 3 körül. Ébredés után egy kicsit még tengnek-lengnek, aztán jön az idegtépő válogatás és eszegetés.
  • délutáni levegőzés: 1/2 5- 5 között megyünk le újra az udvarra. Ha sikerült. Ebéd után elpakolászom, picit játszunk, majd irány az udvar.
  • vacsora: 7 óra körül. Úgy vettem észre, hogy ilyenkor van a legjobb étvágyuk. Vagy estére már annyira kiéheznek, hogy ezért esznek ilyenkor jobban. Vacsi után még egy kis közös családi játék, hancúrozás fürdés előtt.
  • fürdés: 3/4 8 - 8 körül. Itt kezdődnek a rituálék, amikhez Kitti nagyon ragaszkodik. Miután levetkőznek (levetkőztetjük Szonját, vagy mindkettőt), Kitti meztelenül kitrappol a WC-be a biliért (csak ő mehet ki érte). Behozza a fürdőszobába és ott pisil. Majd irány a kád. Fürdetni Kittit (itthon) csak én fürdethetem, ha nem én csinálom őrület, hiszti van. Aztán jön a verseny, hogy ki jön ki előbb a kádból. Általában Kitti, mert Szonjának jobban el tudjuk terelni a figyelmét. Ugyanis a kis huncut, ahogy meglátja, hogy vesszük ki Kittit a kádból, már teszi ő is fel a kád szélére a lábát, hogy jön ő is. Ilyenkor az apukája feladata, hogy valamilyen játékkal tartsa őt addig vissza, amíg Kittit megtörülöm. Mi Kittivel bevonulunk a gyerekszobába, elköszönünk a falrafestett "barátoktól" (állatoktól), a kutya és nyuszi árnyképektől, az órától, a lámpától, zongorától, apától, anyától, Szonjától, minenkinek jóéjt kívánva (még én találtam ki egy dallamot és szöveget úgy Kitti 4-5 hónapos kora körül, azóta minden este megy ez a "nóta"). Ezután Kitti iszik 2 dl tejet (még mindig cumisüvegből), és csak az ölemben hajlandó erre, a korábban szoptatásra használt fotelben. Miután benyomta a tejet mi kivándorlunk a nappaliba (ekkorra Szonja is pizsamában, ők felváltják K-val a helyünket a gyerekszobában). A kanapén ülve elolvasok Kittinek az egyik Bartos Erka könyvből általa kiválasztott 3, vagy 3+1 ráadás mesét. Majd bevonulunk a gyerekszobába, Kitti lefekszik én betakarom, jó éjt puszi. És ekkor Kitti megszólal: "anya, aludj velem, amíg el nem alszom, jó?" (Ez a kérdés minden este elhangzik). Persze, maradok. Lefekszem a földre és megfogom a kezét és 10 percen belül Kitti (és van hog yén is) alszik. Szonja mire mi bemegyünk Kittivel a szobájukba többnyire már húzza a lóbőrt.
Kb. így néz ki egy napunk. Persze ezt sok minden boríthatja, és vannak azért más programjaink is (bevásárlás, s egyebek, amik valamelyik levegőzés helyére kerülnek). A tegnapi napunk is borulós volt, de nem is kicsit. A csajok tegnap 6 előtt ébredtek. Illetve szerintem Kitti felébredt és felébresztette Szonját. A hugicát megpróbáltam visszaaltatni, de Kitti el kezdett vele bohóckodni, így kudarcba fulladt a visszaaltatási kísérletem. Ennek köszönhetően Szonja egész reggel nyüglődött, egészen addig, míg úgy 9 körül el nem nyomta őt az álom. Én éppen a konyhában mosogattam, amikor látom, hogy Szonja a nappali parkettáján hanyatt fekvésben meditál. Egy pontot nézett mereven és teljesen mozdulatlanul feküdt. Láttam, hgoy ebből rövidesen alvás lesz, gyorsan felpakoltam a kanapéra, s valóban 5 percen belül már aludt is. Aludt majd egy órácskát, majd felöltöztünk és elindultunk ügyintézni. Elég sokat kellett autókáznunk, majd elmentünk a Lurdyba, ahol szintén el kellett volna intéznem egy-két dolgot, ami persze végül nem sikerült, de már beígértem nekik, hogy utána ott játszóházazunk. Természetesen ott kellett rádöbbennem, hogy a pénztárcámat, ami egyben az irataim tartója is, otthon hagytam. Egy megveszekedett árva kanyi nem volt nálam (a papírokról enm is beszélve). Gyors telefon K-nak, aki a közelben dolgozik, hogy ugyan ugorjon már oda és hozzon egy kis lét. Nem is kellett rá sokat várni, majd irány a játszóház. Nem mondhatni, hogy tömeg volt, rajtunk kívül egy kislány volt ott a szüleivel. A csajok nagyon élvezték a csúszdákat, ugrálót, a babasarkot, mindent. Alig tudtam őket bő egy óra ugrálás után elhozni. Utána ott terveztem az ebédet. A csajok nem hazudtolták meg magukat, épp hogy csak csipegettek. Majd négy óra volt, mire beültünk az autóba, s alig lendült mozgásba a járgány csemetéim már aludtak is. Hazaérve egymásután cipeltem fel őket a lakásba, s tettem az ágyukba. 5 óra körül már gondoltam rá, hogy felébresztem őket. 1/4 6-kor el kezdtem ébresztgetni a kifáradt lánysereget, s 3/4 6-ra jutottunk el oda, hogy kinyitották a szemüket. Totál ki voltak. Bele sem mertem gondolni, hogy mikor lesz ebből esti alvás. szerencsére mire K. hazajött az eső is elállt, így le is zavartam őket az udvarra fárasztani. Vagy 8-1/2 9-ig tartott a lányok lefárasztása, s csak ezután ültünk le vacsizni. 1/2 10-kor kezdtük az esti ceremóniát a fürdéssel, de szerencsénkre nem kellett most sem altatni őket, a késői délutáni alvás ellenére 1/2 11-kor már bőven aludt mind a kettő. Na meg én is:-)
Egy kis hiszti indulás előtt
Kitti várja, hogy Szonja befejezze a hisztit
Indulásra készen!

Szólj hozzá!

Címkék: napirend

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr91479937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása