Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bölcsis dolgok

2009.10.27. 21:24 Beso

Mielőtt beadtam Szonját a bölcsödébe (illetve Kittit az óvodába) nem voltak azzal kapcsolatban illuzióim, hogy olyan figyelmet kapnak majd, amit én elvárnék. Mindkét intézményben le vannak terhelve a gondozónők, óvónők, dadusok, lehetetlenség minden gyerekre, minden pillanatban odafigyelni. Vannak azonban bizonyos dolgok, amik igen bosszantóak, sőt felháborítóak. Ma volt az utolsó csepp a pohárban, muszáj vagyok beszélni a bölcsis gondozónőkkel, hogy valamit változtassanak a helyzeten. 

Kiderült, (persze bizonyítani nem tudom, csak feltételezni), hogy a gyerekek önállóan járnak wc-re. Nincs is ezzel semmi gond, menjenek ki egyedül, de dolguk végeztével ott állhatna mellettük egy gondozónő, aki ellenőrizné, hogy megtörli-e magát a két és fél, három éves delikvens. A nagy dolguk végeztével a gyerekek hátsófelét meg nekik kellene rendbe tenni. Még Kittiéknél is az oviban a mai napig is segítenek eme tevékenységben! Pedig ő 2 évvel idősebb. Persze meg kell tanulnia ezt a dolgot is, ezzel tisztában vagyok, de egy 3 évesnek még nem olyan hosszú és ügyes a karja, keze, hogy ezt normálisan el is végezze.

Egyik reggel, amikor Szonját vittem be a bölcsibe, láttam, hogy egy kislány egyedül intézi a dolgát a wc-n és egyedül szenvedi épp magára a bugyit és harisnyanadrágot. Akkor azt gondoltam, hogy a reggeli csúcsforgalomban, amikor pár percenként érkeznek a gyerekek, a gondozónőknek sok dolguk van, és kivételesen kiengedték a gyereket egyedül. 

De jött a következő eset: mióta hűvösebb van Szonjára inkább bodikat adok, hogy ne legyen kint a dereka. Anyu (aki általában meg a lányokért) mondta, hogy milyen lusták a gondozók, mert soha nincs bepatentolva a body, amikor hozza el Szonját. Valószínűleg azért nincs bepatentolva, mert gyermekem nem tudja ezt megtenni!

Valamelyik nap egy megdöbbentő sztroit mesélt a gondozónő (!). Mesélte, hogy Szonja ment a wc-re, de előtt elkérte a cumiját. A cumi a szájában, közben persze dumál, és wc-zni készül, vagy már túl volt rajta? S ahogy dumál a cumi kiesik a szájából egyenesen bele a kagylóba. Meséli G. néni (a gondozó), hogy a Julcsi ment neki szólni, hogy beleesett Szonja cumija a wc-be! De mire ő odaért Szonja már ki is halászta a "dugót". Ebből a történetből megértettem, hogy 1. Szonja egyedül (illetve bölcsis társával kettesben) ment wc-re, 2. a cumiját simán visszaadták neki (max lemosták, kifőzni tutira nem főzték ki. OK én sem szoktam csak ritkán, de azért ha a wc-be beleesne kifőzném mielőtt odaadom neki). 

Ma itthon láttam arra bizonyítékot, hogy gyerkőcöm a nagy dolgát is teljesen egyedül intézte. Kérdeztem tőle, hogy volt-e nagy produktum? Mondta, hogy igen. Kérdezem, hogy kitörölte ki a popsiját, mire gyermekem azt válaszolta, hogy senki!! Az kérdéseimre adott válaszából kiderült, hogy nem volt ott egy gondozónő sem. S valóban a bugyin megtaláltam a nyomokat!! 

Ezek után nem kell csodálkozni, ha a gyerkőcömnek húgyúti fertőzése vagy egyéb betegsége lesz! Mérges vagyok!

 

6 komment

Címkék: bölcsöde

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr191480062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya1 2009.10.27. 22:14:57

Nem is tudom mit mondjak.....le vannak terhelve az tény,de azért ez durva....
kiváncsi leszek,hogy lesz e előrelépés az ügyben ha szólsz nekik.
Sajnos nem ez az első ilyen eset amiről hallok,ez csak megerősít abban,hogy máshol sem sokkal jobb a helyzet és ez szomorú.

BPanka 2009.10.28. 11:59:49

Szerintem is abszolút durva, és én óvónőként mondom ezt, de ebben semmiképp nem tudok a kollégák pártjára állni. Azokon a helyeken ahol én dolgoztam, nem volt épp kielégítő a kisegítő munkaerő(vagy csak én nem voltam elég erélyes velük szemben?), magyarán nem mindig volt dadus elérhető közelségben(Sőt, szinte soha. A konyhában bagóztak!). Az óvónő elméletileg nem hagyhatja magára a gyerekcsoportot egy pillanatra sem, nem mehetek ki a dolgát végző gyerekkel, magára hagyva a csoportot(én egyedül voltam 25 gyerekre...), mert ha ezalatt bárkivel bármi történik, azért nekem kell felelnem. De hogy valóban rá se nézzek a wc-n lévő gyerekre, az eszembe se jutott, ha úgy alakult, ki-be rohangáltam a mosdó és csoportszoba között, jó nagy stresszben, hogy közben semmi ne történjen, nekem eleve kiscsoportosaim voltak, de 4-5 éves korig nem bíznám ezt egy gyerekre, tuti nem tudja úgy kitörölni a popsiját, hogy az rendben legyen.
Hát, talán ezért sem tervezem, hogy visszatérjek a pályára, elég erős stresszben voltam a hasonló problémák miatt, mivel mindent igyekeztem maximálisan jól megoldani. (Ideális esetben ez persze nem probléma, mert a dadus többek közt arra van, hogy a higiénés gondozást is ellássa, jó esetben ehhez nekem csak a napi 2-3 együttes mosdózásnál kéne segédkeznem, a gyerekek egyéni akcióinál nem...)
Szerintem beszélj a gondozónőkkel, és ne hagyd, hogy ezzel lerázzanak, hogy nekik nincs erre idejük. Mondd, hogy az a dolguk, hogy valahogy megoldják... Lehet, hogy nem leszel népszerű, de szerintem jobban fognak eztán figyelni Szonjára...

Adrika4 2009.10.28. 12:39:22

Basszus! Jó, lehet, nekem még nincs gyerekem, de azért el tudom képzelni, milyen az ilyen. Megdöbenve olvadtam. Szerintem is szólj, én is biztosan ezt tenném... Remélem a lánykád amúgy rendben van. Puszi Nektek!

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.10.28. 17:42:20

@ilgya1: @Adrika4: Majd jelzem, ha történik változás.
@BPanka: Kittiék ovijában szerintem jól megoldották. Ott sem mennek ki velük wc-re (kivéve azokat, akik most kezdték az ovit), de ha a gyerekek végeznek a nagy dolgukkal el kell kurjantani magukat, hogy kész vagyok! akkor valamelyik óvónő (aki lehet, hogy nem is az ő óvónője), vagy valamelyik dadus, vagy más kisegítő aki hallja és arra jár odamegy és rendbeteszi a gyereket.
A bölcsiben most valóban gondozónő hiányban szenvednek Szonja csoportjában, de minimum 2 bent van + a dadus (aki mondjuk nincs állandóan a szobában, mert ő a takarítónő is egyben), tehát lenne nekik is módjuk arra, hogy elvégezzék ezt a feladatot.
De mondok más durva esetet is. Egyszer anyu ment Szonjáért, aki csoporttársaival kint volt az udvaron. Az udvar egyébként három részre van osztva, mindegyik részen 1-1 csoport gyerkőcei játszanak. Szonjáék udvarrészén nem volt se gondozónő, se dadus, se senki! A gyerekek teljesen egyedül voltak! Szonja meg a kis barátnője, Julcsi épp az egyik náluk is kisebb gyerkőcnek törölgették az orrát, az udvar tele volt már eldobált papírzsebkendőkkel. Anyu átöltöztette Szonját, és amikor indultak haza, az udvaron a gyerekek még mindig magukban voltak! (Azt hiszem ha én megyek akkor a gyerekért, talán megkerestem volna a gondozónőt és kérdőre vonom.) Nem tudom, hogy számoltak volna el a szülők felé, ha akkor valamelyik gyerekkel történik valami!

gemini! 2009.11.02. 13:48:38

Elképesztő! Melyik bölcsi ez, ugye nem a zöld? Egyébként nálunk az oviban vetette fel szülőin egy apuka, hogy hazajött a lánya, koszos volt a bugyija, hogy is megy ez a törölgetős téma?... Ovónő teljesen normálisan elmagyarázta, az a szokás, hogy a gyerekek "kurjongatnak", ha készen vannak és "nagy dolgok" történtek, de ha nem szól a kislány, előfordulhat, hogy nem derül ki csak otthon, ha lekerült a bugyi. Ez idáig teljesen rendben van, oviban már rá vannak szoktatva a gyerekek, hogy szóljanak, de a bölcsi még más tészta!
Remélem Hangánál normálisabb állapotok uralkodnak majd, nemsokára ő is kezdi a bölcsit.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.11.02. 21:57:32

@gemini!: Nem, nem az a bölcsi! Bizakodjunk, hogy ahova Hanga megy ott ténlyeg jobb lesz. Én is reménykedek, hogy ez most csak azért volt, mert gondozónő hiányban szenvednek. Azóta még nem volt Szonja bölcsiben, még nem tudtam szólni, de ami késik az nem múlik.
süti beállítások módosítása