Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyári tábor

2010.01.26. 08:54 Beso

Igaz még messze van a nyár – előbb jó lenne, ha már itt lenne a tavasz!-, de az oviban már kiplakátolták a nyári táborozás időpontját. Igen, Kittiék ovijában a középső és nagycsoportosokat minden évben elviszik táborozni – azokat, akik szeretnének menni – az óvodazárás alatt 1 hétre.

Kittinek meséltem a táborról, meg is néztük az idei tábor helyszínét (minden évben máshova mennek). Ahogy meglátta a szobákban az emeletes ágyakat egyből igent mondott arra a kérdésemre, hogy ő szeretne-e menni. Elmagyaráztam neki, hogy 5-6 napig nem lesz ott se anya, se apa, se Szonja, se a nagyik, csak az ovis társai és remélhetőleg az óvónénijei. 

Nagyon lelkes (most még), fel is írtam a jelentkezők közé a nevét. Aztán majd meglátjuk, hogy megy-e. Ma megtudtam, hogy sajnos nem biztos, hogy az ő csoportjának az óvónői mennek. Márpedig ismerem a lányomat, ha más óvónénivel kell lennie az nem jönne be neki! Megvárjuk míg kiderül, hogy G. néni vagy M. néni megy-e velük és utána eldöntjük közösen, hogy menjen-e táborba vagy sem. Én nem szeretném erőltetni, talán kicsi még ahhoz, hogy egy hétig nélkülünk legyen, ugyanakkor vannak pozitívumai is egy ilyen kiruccanásnak. Hogyan állja nélkülünk a sarat, nagy-nagy önállóság szükségeltetik a gyerekek részéről (gondolom ott nem fürdetik meg az óvónők egyenként az összes gyereket, hanem maguknak kell ezt a rutin feladatot elvégezni), egyedül kell reggel, este kiválasztani a ruhát, amit felvesznek és természetesen egyedül kell öltözniük stb. Még rágódunk a dolgon…

 

3 komment

Címkék: táborozás

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr921702847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPanka 2010.01.26. 17:28:29

Hú, ez nagyon vagány dolognak hangzik! Szerintem gyereke válogatja, hogy élvez-e egy ilyet, ha igen, akkor viszont tényleg szuper élmény lehet.
(Egyszer általános hetedik előtti nyáron voltunk a sulival táborozni, és én akkor teljesen ledöbbentem, hogy többen is sírtak esténként az anyukájuk után, és mint kiderült, az volt az első táborozásuk... Háááát... Azt hiszem, nem akkor kell elkezdeni. )

pedit 2010.01.26. 21:43:58

Szia!

Én nagyobbikam, Nóri tavaly volt nyári táborban, 5 évesen. Mikor meghirdették a tábort már rágta a fülem, hogy ugye mehet ő is, engedtük. Először aggódtam nagyon, elmagyaráztuk, hogy nem leszünk, ott stb. Nóri csöppet sem aggódott, alig várta.
Mivel tavaly nagyon kevés gyerek ment, az ő csoportjukból még egy kissrác, a többieket nem is ismerte, és idősebb is volt mindenki, ezért is aggódtam.
A saját óvónénijével ment, a fürdésnél segítettek nekik, volt zsebpénzük, azt is felügyelték, de saját maguk ágyaztak be, öltöztek, elég önállónak kellett lenni, de ezzel sem volt gond, mert amit itthon nem csinált meg a kisasszony, ott természetesen igen. Minden este beszéltünk telefonon, egyszer sem sírt és nagyon várja a következőt, persze kicsi húga is menni szeretne, de még csak 4 lesz nyáron, így nem biztos, hogy mehet, de óvó néni azt mondta, ha sokat ügyesedik bevállalja.
Persze nincs két egyforma gyerek, Lucáért sokkal jobban aggódnék, mint Nóriért. Nóri világ csavargója, neki mindegy kivel, mindegy hová, csak mehessen, Luca viszont anyás, és legszívesebben itthon van, de ha óvó néni bevállalja és menni akar, akkor engedem.
Azért ha ismeretlen óvó nénivel kellene menni, elgondolkodnék.

Nyárig még van egy kis idő, át tudjátok gondolni :)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2010.02.03. 04:37:18

@BPanka: Én is sokat jártam táborozni és nagyon szerettem. Anyu szerint, amikor elvittek minket még ovisként (!) azt is nagyon élveztem.
@pedit: Nálunk is hasonló a felállás. Kitti szeret csavarogni, máshol (nagyiknál) aludni. Szonja legszívesebben mindig itthon maradna. Őt nem is engedném el "nyugodt" szívvel, mert ő nagyon anyás. De a Te Nórid nagyon belevaló kiscsaj!!!
süti beállítások módosítása