Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Mozgalmas őszi szünet

2011.11.08. 10:28 Beso

Az elmúlt hetünk, pontosabban 9 napunk nagyon jól telt. Mi szülők teljesen feltöltődtünk, és a gyerekeinken is ezt látjuk. Nagyon mozgalmas napjaink voltak, csak 1-2 lazább napunk volt. Esténként mindannyian csak bedőltünk az ágyba.

Az első hétvégén szétszakadt a család. Engem várt egy - az életem jelentős szakaszát lezáró - igazi "ereszdelahajamat" buli, K-t és a lányokat is magam mögött hagytam. A buli jó volt, bár nem mindent úgy sikerült megszervezni, ahogy azt előre elterveztük, de nem panaszkodom. Volt sok-sok móka, kacagás, konyak, de legördült egy-két könnycsepp is az arcomon.

Mindezalatt K. és a lányok tettek egy kellemes sétát a Rómaira. A sétán kívül kavicsot dobáltak, kacsákat lestek és újságot olvastak:-)

Másnap az otthonmaradtak is tovább "osztódtak", K. elment az egyik baráti család férfi tagjaival a veterán autókat felsorakoztató Oldtimer kiállításra, a lányok pedig a női szakaszhoz csatlakozva játszótereztek.

Úgy látszik K-t nem csak az oldtimerek fogták meg! (Most lebuktál!)

Az ajándékba kapott hetünk harmadik napján újra csatlakozott a család és kirándultunk egy jót barátainkkal. Úticélunk a Börzsöny volt, kiindulópontunk pedig Nagyirtáspuszta. A kocsikat a nagyirtáspusztai Szent Orbán fogadó melletti parkolóban hagytuk magunk mögött. Innen gyalog mentünk tovább először a zöld sáv jelzésen, majd a zöld kereszten. Megmásztuk a Sas-hegyet majd a Só-hegyet. Mindkét hegy tetejéről gyönyörű volt a kilátás. Körben az ősz káprázatos színeiben pompázó hegyek. Csak azt sajnáltuk, hogy a párásság tompította ezeket a szép színeket.

A Sas-hegyen megpihentünk és előkerültek a hátizsákokból a szendvicsek és ropogtatnivalók. K. belevetette magát a csipkebogyó bokrokba (nem csak képletesen) és igyekezett szervezete C vitamin készletét feltölteni. Nagyon finom most a csipkebogyó, hogy megcsipte egy kicsit a dér/fagy, már jó puha, belül egyszerre édes és savanykás. Megértem, hogy miért olyan drága a hecsedli lekvár, elkészítése sok-sok fáradtságot és időt vesz igénybe. Arról nem is beszélve, hogy leszedni sem egyszerű, mert a bokor televan tüskékkel.

Mire felértünk a Só-hegyre már láttuk, hogy nem érdemes tovább folytatni az utunkat az eredetileg eltervezett útvonalon (a zöld kereszt után a piros kereszt jelzésen értünk volna vissza Nagyirtáspusztára, 6 km-esre becsültük az egész útvonalat, de szerintem több lett volna), mert még a felénél sem jártunk, a gyerekek viszont egyre jobban fáradtak. Így nem volt mit tenni, visszafordultunk.

Egy tucat kiránduló (csak a fotós hiányzik)

Már rájöttünk, hogy miért haladunk lassan, ha gyerkőcökkel kirándulunk. Nem csak azért, mert a mi tempónk - köszönhetően a méretbeli különbségeknek is - gyorsabb, hanem azért is, mert mindig meg kell valamiért állni. És itt nem elsősorban arról van szó, hogy a gyerekek minden levelet, bogarat, követ megvizsgálnak, hanem arról, hogy az erdőben mindig enni kell valamit. Kérek szendvicset! szól az egyik lurkó. Megállunk, hátizsák le, kizippzároz, szendvics elővesz, hátizsák bezippzároz, hátizsák fel. 5 perc múlva. Szomjas vagyok! Megállunk, hátizsák le, kizippzároz, ital elővesz, hátizsák bezippzároz, hátizsák fel. És így tovább. A szendvicseken kívül mindig viszünk magunkkal gyümölcsöket (minimum kétfélét), feldarabolt paprikát, uborkát, répát, ezenkívül valamilyen sós ropogtatnivalót (pl. ropit) és az édesség sem maradhat el. Lehet, hogy nem mindegyik gyerek ilyen, de a mieinknek állandóan jár a szája az erdőben (de nem a beszéd miatt!).

Felérve az egyik hegyre egy meredek kaptató után, megszálltak bennünket a katicák. Rengeteg van most erdeinkben és szó szerint ellepik az embert.

Utunk során lovakat is láttunk

A kirándulással nem ért véget a nap. A lányok már régóta könyörögnek, hogy egyszer aludjanak nálunk barátaik és legyen nálunk is pizsama parti. Mivel másnap még senkinek sem kellett dolgozni, oviba, bölcsibe menni mindkét család rábólintott a kérésre. Így négy helyett hatan léptünk be otthonunkba.

Először kis játék volt, aztán irány a kád. Egymás között beosztották, hogy ki kivel pancsol. Kitti kis kedvencével a két és fél éves Danival, Szonja pedig Eszti barátnőjével. Fürdés után vacsi, majd jöhetett a mulatság.

Vacsiznak a pizsisek

Discóztunk, párnafoglalóztunk, vonatoztunk, társasoztunk, majd meseolvasás és mindenki a párjával tért nyugovóra. Nagyon helyesek voltak, mindenki jól aludt (csak az egyik vendég lányunk aludt éberebben, de nem volt különösebb gond) és reggel jó kedvűen ébredtek. Egy kis mesenézés, reggeli és ismét játék következett.

Pizsama disco

Címkék: kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.