Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A kis makacs!

2009.03.11. 21:27 Beso

Családunk legfiatalabb tagja, Szonja családunk legkitartóbbika. Erről a minap tett tanúbizonyságot. Történt, hogy Kittivel játszottak a szobájukban, egyszer csak nagyobbik lánykám sikoltozására, sírására lettem figyelmes. Szonja az egyik legófigurával, "Beával" ütlegelte nővérének a fejét, mert valami nem úgy történt, ahogy őfelsége Szonja cárkisasszony azt elképzelte.

Ezért a tettéért kicsit megszidtam, majd megkértem, hogy kérjen bocsánatot Kittitől. Erre határozott nem volt a válasza legkisebbemnek. Megkérdeztem, hogy megütötted a Kittit a legóval? Nem- mondta gyermekem. De a Kitti azt mondta, hogy megütötted! - mondtam s közben érdeklődve vártam mivel rukkol elő. - Igen, a Beával...vallott színt Szonja. -Akkor kérjél bocsánatot, kértem megint Szonját. - Nem. - jelentette ki ismét a kisleány. - Legalább adj neki egy puszit és öleld meg - kérleltem. - Nem! - válaszolta ismét.

Mit volt mit tennem, megbüntettem, sarokbaállítottam. Erre keserves zokogásba tört ki. Megkértem, hogy ne mozduljon a sarokból, míg át nem gondolja a történteket és nem kér bocsánatot testvérétől. Szonja csak zokogott, amolyan hisztis zokogással és kérte a cumiját. Felvilágosítottam, hogy addig cumi sincs, amíg nem fogad szót és nem kér bocsánatot. Erre azonban továbbra sem volt hajlandó. Így maradnia kellett (volna) a sarokban, ahonnan minduntalan kijött. Már annyira sivított, hogy Kitti is kérlelt, adjam neki a cumiját, de én hajthatatlan voltam. Nem történhez mindig minden úgy, ahogy azt Szonja elképzeli. Ez így ment még egy fél órát. Aztán Kitti átkéredzkedett a J. nagyihoz, mielőtt elindult itthonról, megint megkértük J. nagyival Szonját, hogy kérjen bocsánatot, de még mindig nem akaródzott ezt megtennie. Továbbra is hisztizett, majd megnyugodott és játékra hívott. Úgy éreztem, ha most leülök vele játszani, akkor azt gondolja, hogy minden rendben van és elfelejtettem a történteket. ÍGy én vad takarításba kedztem, ő meg magában játszott. Egy óra múlva Kitti hazajött, s megint kértük Szonját, hogy tette miatt legalább egy puszit adjon Kittinek. Azt hittük, hogy végre megtörik. De nem...nem olyan kőből faragták őt. Nem szaporítom a szót, megfürdettük őket, felöltöztek az éjszakai szerkóba, Szonja hisztizett, a cumiját szerette volna. Végül egy apával kettesben töltött 10 perc után megtört és hajlandó volt egy puszit adni a nővérének bocsánatkérésként. Röpke 3 óra alatt történt mindez! Kivételesen sikerült nekünk is türelmesnek maradni és végig szép szóval kérlelgettük kislánykánkat, hogy tegye azt, amit ilyen esetben tennie kell. 

Eddig is tudtuk, hogy makacs és kitartó, de nem gondoltuk, hogy ennyire! Remélem, hogy felnőtt korára is megmarad ez a tulajdonsága, és ugyanilyen kitartó lesz az élet minden területén. Addig meg megpróbálunk egy jó adag türelmet vásárolni magunknak...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr38996724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mocica 2009.03.11. 22:55:57

Hát igen,ilyenkor legyen okos az ember! Próbáltad esetleg megkérdezni,hogy mi jár a kis fejében, miért nem akar bocsánatot kérni? Én próbáltam már hasonlót, és kicsifiam meglepően jól meg tudta fogalmazni,hogy hogyan érzi magát! Csak egy ötlet...:-)

cucka 2009.03.12. 09:19:51

Gratulálok a türelmetekhez... nem tudom, én hogyan bírtam volna ezt a fajta "kiképzést". :S

gemini! 2009.03.12. 14:26:01

Hát ehhez nekem már elfogyott a türelmem és kitartásom... :-) 1 évvel ezelőtt még rájuk szóltam minden egyes "rosszaságnál", ma már csak minden tizedikre futja az erőmből. Kb. 15 percenként történik nálunk hasonló eset: Hanga meghúzza Csenge haját, Ajsa elveszi Hanga játékát, Csenge csinál valamit Ajsával, de azt már nem is láttam, csak a sírást hallottam meg - aztán 2 perc múlva egymást ölelgetik és puszilgatják... én meg állok az érzelmi viharokkal tarkított diliház közepén. :-)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.03.12. 22:54:16

@mocica: Legközelebb meginterjúvolom a kiscsajt. Bár ma is volt valami apró hőzöngés és kérdeztem, hogy miért csinálja azt amit, erre csak egy rövid: nemtom volt a válasz:-)
@cucka: Na a türelemhez nem kell gratulálnod. Ezt az esetet csak azért írtam le, mert büszke voltam magunkra, hogy türelmesek voltunk:-)) Egyébként meg....:-))))
@gemini!: Megértelek. Na nem kell ám azt hinni, hogy nálunk hébe hóba, havonta egyszer van ilyen jelenet...csak most kezdtem el nevelni a lányomat:-)))) Lehet, hogy már késő?:-)
süti beállítások módosítása